Orzecznictwo
Orzecznictwo
Postanowienie WSD z dnia 10 stycznia 2009 r.
Przypomnieć należy, że zgodnie z § 50 Zbioru Zasad, w sprawach finansowych adwokata w stosunku do klienta obowiązuje szczególna skrupulatność, zaś ust. 2 tego przepisu nakazuje informowanie klienta o sposobie wyliczenia honorarium. Zgodnie z przyjętą praktyką, adwokat na żądanie klienta obowiązany jest rozliczyć się z przyjętego honorarium. Z zebranego materiału wynika, że adwokaci X i Y obowiązków tych nie dopełnili mimo wyraźnego w tym zakresie żądania skarżącego. W żadnym wypadku za rozliczenie się z klientem nie można uznać ogólnikowej i wymijającej odpowiedzi. Za karygodne należy natomiast uznać stwierdzenie adwokata X w piśmie z dnia..., że skargę Z uważa za próbę wyłudzenia zwrotu honorarium.
Sygnatura:
WSD 59/08
Tagi
honorarium
informowanie klienta
prawo dyscyplinarne materialne
rozliczenia finansowe